Τα άρθρα μου

Τεχνολογία, επιχειρηματικότητα, management, και άλλα πολλά...
Εικόνα με τον τίτλο "Νέα Δημοκρατία-Τα κοινωνικά μέσα-οδικός χάρτης προς την ψηφιακή μεταμόρφωση"
primi sui motori con e-max

Τα κοινωνικά μέσα στην Ελληνική πολιτική

Η Νέα Δημοκρατία και το ψηφιακό μάρκετινγκ

Η σειρά άρθρων που βρίσκεται σε αυτή την ενότητα αποτελεί τμήμα μιας έρευνας που διεξήγαγα μεταξύ των δύο εκλογικών αναμετρήσεων του 2015. Το αντικείμενο της έρευνας ήταν η παρουσία των Ελληνικών κομμάτων στα κοινωνικά μέσα. Ουσιαστικά ξεκίνησα την έρευνα λίγο νωρίτερα, συλλέγοντας δεδομένα από τον Ιούλιο του 2014, σε μία προσπάθεια να κατανοήσω καλύτερα το ψηφιακό περιβάλλον της Ελληνικής πολιτικής σκηνής, να αποκωδικοποιήσω τον τρόπο που δραστηριοποιούνται τα κόμματα, να αξιολογήσω τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που κυριαρχούν και τέλος να αποτιμήσω την παρουσία τους στα κοινωνικά μέσα.

Εδώ παρουσιάζονται τα αποτελέσματα που αφορούν στην παρουσία της Νέας Δημοκρατίας στα κοινωνικά μέσα. Η Νέα Δημοκρατία δεν σχετίζεται με την έρευνα, ούτε κάποιο άλλο κόμα ή κομματικά στελέχη.

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Οδικός χάρτης προς την ψηφιακή μεταμόρφωση (digital transformation)

Ο λόγος που επέλεξα τη Νέα Δημοκρατία και όχι κάποιο άλλο κόμμα είναι ότι, όπως παραδέχονται τα στελέχη της δημοσίως, η ΝΔ "έχει χάσει την επαφή με την κοινωνία και ιδιαίτερα το νεανικό κοινό". Αυτό δίνει την ευκαιρία να ερευνήσουμε έαν η "απομάκρυνση από την νεολαία" συνοδεύεται και σχετίζεται με μία πιθανή απομάκρυνση από τις βέλτιστες πρακτικές του ψηφιακού μάρκετινγκ.

Το ερώτημα, λοιπόν, είναι: "Τί επιπτώσεις έχει στην "εικόνα" (branding) της Νέας Δημοκραστίας, η δραστηριότητά της στα κοινωνικά μέσα;".

Η μελέτη διαπραγματεύεται τέσσερα βασικά θέματα:

Κοινωνικά Μέσα (ΚΜ) και ψηφιακό μάρκετινγκ στην πολιτική

social media bullet Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι η πρώτη επιλογή μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων για προσέλκυση πελατών. Το ίδιο μπορεί να γίνει και στο χώρο της πολιτικής, καθώς τα κόμματα να αναζητούν την επικοινωνία με τους ψηφοφόρους.

Η ΝΔ και οι βέλτιστες πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ

social media bullet Παρατηρήσαμε την παρουσία της ΝΔ και των άλλων κομμάτων στον ψηφιακό κόσμο. Διεξήγαμε μία εμπεριστατωμένη μελέτη για διάστημα που περιλαμβάνει την περίοδο μεταξύ των δύο βουλευτικών εκλογικών αναμετρήσεων του 2015.

Ψηφιακή μεταμόρφωση (digital transformation)

social media bullet Ο όρος χρησιμοποιείται για την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και των σύγχρονων βέλτιστων πρακτικών διοικητικής αντικαθιστώντας τις παλαιότερες με καινοτόμες διεργασίες και τεχνικές. Πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην Νέα Δημοκρατία;

Ο δρόμος μπροστά

social media bullet Τί πρέπει να κάνει η ΝΔ για να μεταμορφωθεί ψηφιακά και να προσελκύσει τους πιο νέους ψηφοφόρους που -φαίνεται- να της έχουν γυρίσει την πλάτη;



Τα εργαλεία που χρησιμοποίησα

Χρησιμοποιήσαμε διάφορα εργαλεία μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα. Τα βασικότερα ήταν το UberVu της Hootsuite, το "Social Reports", και προς το τέλος της έρευνας τα "aino" και "postmechanics". Τα δύο τελευταία είναι δύο καταπληκτικά "Ελληνικά" εργαλεία, το ένα για online reputation management και το άλλο για παρακολούθηση και σύγκριση ανάμεσα σε λογαριασμούς Facebook, αλλά και εργαλείο για διαχείριση και βελτίωση της καμπάνιας μας στο Facebook.


Το "aino" και το "postmechanics" είναι δύο καταπληκτικά "Ελληνικά" εργαλεία, το ένα για online reputation management και το άλλο για παρακολούθηση και σύγκριση λογαριασμών Facebook, τα οποία συνιστώ με το χέρι στην καρδιά.


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΕΝΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟ


blog comments powered by Disqus