Τα άρθρα μου

Τεχνολογία, επιχειρηματικότητα, management, και άλλα πολλά...
Σύνεφο με τα λογότυπα από διάφορα κοινωνικά μέσα στα χρώματα της Νέας Δημοκρατίας

Τα κοινωνικά μέσα (social media) στην πολιτική

Τα κοινωνικά μέσα (social media) σήμερα

Τα κοινωνικά μέσα (social media) παίζουν πλέον σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα του ανθρώπου. Ακόμα και στην Ελλάδα, όπου ο «ρυθμός κατανάλωσης της τεχνολογίας» είναι χαμηλότερος από άλλες χώρες, έχουν διεισδύσει σε μεγάλο τμήμα της κοινωνίας – ιδιαίτερα στην νεολαία. Αυτό δημιουργεί ευκαιρίες για εκείνα τα κόμματα που μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για να έρθουν έρθουν σε άμεση επαφή με την κοινωνία. Το μεγαλύτερο κέρδος από αυτό είναι να "ακούσουν" τι λέει η κοινωνία, τι βιώνει, τι αισθάνεται, τι χρειάζεται. Μετά μπορεί να προσαρμόσει το μήνυμά της και να το επικοινωνήσει εύκολα, άμεσα και με ελάχιστο κόστος!

Σε αντίθετη περίπτωση, ή εάν μέσα από μία αλλαζoνική θεώρηση τα κόμματα πιστέψουν ότι τα κοινωνικά μέσα προσφέρουν ένα ακόμα τρόπο για να "εκπέμψουν" μονόδρομα το μήνυμά τους -όπως ακριβώς και με τα παραδοσιακά μέσα- τότε το χάσμα με το κοινό θα μεγαλώνει συνεχώς... Αναπόφευκτα, για τα κόμματα που δεν θα καταφέρουν έγκαιρα να προσαρμοστούν και να "μεταμορφωθούν" σε ένα σύγχρονο οργανισμό που επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μέσα από τις νέες τεχνολογίες, τα κοινωνικά μέσα θα αποτελούν μία συνεχώς διογκούμενη απειλή.

Σκίτσο με διαδηλωτές που κρατάν πλακάτ με τα λογότυπα των social media
Τα social media στην πολιτική (sendible.com)

Τα κοινωνικά μέσα (social media) στην Ελληνική πολιτική σκηνή

Τί συμβαίνει, όμως, στο χώρο της Ελληνικής πολιτικής σκηνής; Όσοι ασχολούνται με τα κοινωνικά μέσα, λίγο πολύ ξέρουν την κατάσταση· δηλαδή γνωρίζουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει μεγάλη διείσδυση, σε αντίθεση με τη Νέα Δημοκρατία.

Θέλησα να δω πως αυτή η "κοινή πεποίθηση" αποτυπώνεται στο διαδίκτυο και πως διαμορφώνονται τα μετρήσιμα μεγέθη του. Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία (social media listening tools) παρακολούθησα τη διαδικτυακή παρουσία των κομμάτων για αρκετούς μήνες και "καταμέτρησα" διάφορους δείκτες.

Social Media Listening Tools representation (Ivan Xavier-LinkedIn)
Social Media Listening Tools (Ivan Xavier-LinkedIn)

Μία εβδομάδα πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015, οι αναφορές στα κοινωνικά μέσα για τη Νέα Δημοκρατία και τον Αντώνη Σαμαρά, στην Ελληνική επικράτεια, μετά βίας έφταναν το 50% των αναφορών στον ΣΥΡΙΖΑ και τον δημοφιλή Αλέξη Τσίπρα. Ακόμη χειρότερα, οι αρνητικές αναφορές για τη Νέα Δημοκρατία και τον αρχηγό της ξεπέρασαν το 75% των μηνυμάτων, των αναρτήσεων και των σχολίων, όταν οι θετικές αναφορές για τον κύριο αντίπαλο ξεπέρασε το 55%!


Το τοπίο στα κοινωνικά μέσα σήμερα δημιουργεί ευκαιρίες για εκείνους που μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν προς όφελός τους, ενώ αντίθετα για εκείνους που μένουν πίσω, δημιουργεί μία συνεχώς διογκούμενη απειλή.


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΕΝΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟ


blog comments powered by Disqus