Τα άρθρα μου

Τεχνολογία, επιχειρηματικότητα, management, και άλλα πολλά...
slide παρουσίασης τίτλο "Η εικόνα της Νέας Δημοκρατίας στα ΚΜ"
primi sui motori con e-max

Η Νέα Δημοκρατία στα κοινωνικά μέσα σε αριθμούς

Η Νέα Δημοκρατία λίγο πριν τις εκλογές του Σεπ 2015 εμφάνιζε την ακόλοθη εικόνα στα κοινωνικά μέσα.

  • fb: 59 χιλιάδες followers έναντι 110 χιλιάδες στο ΣΥΡΙΖΑ (off-site info)
  • twitter: 31,2 χιλιάδες followers έναντι 64,3 χιλιάδες στο ΣΥΡΙΖΑ
  • g+: 431 followers
  • Pinterest: οι δραστηριότητες του Προέδρου
  • flickr: κακός σύνδεσμος!!!
  • You Tube: 150-1600 προβολές/βίντεο, όταν ο μέσος όρος προβολών βίντεο του Βασίλη Λεβέντη ήταν περισσότερο από 3.000
Η Νέα Δημοκρατία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε αριθμούς

.

Το website της Νέας Δημοκρατίας

Μία ταμπλέτα στην οποία φαίνεται ο ιστοχώρος της Νέας Δημοκρατίας
Ο ιστοχώρος της Νέας Δημοκρατίας πριν τις εκλογές του Σεπ 2015

Συμπερασματικά

Δυνατά σημεία η ξεκάθαρη και ομοιογενής εταιρική εικόνα, σοβαρότητα και συχνή ενημέρωση των επίσημων ανακοινώσεων του κόμματος, κυρίως κείμενα και βίντεο. Εκτός θετικής εικόνας το γεγονός ότι δεν ανανεώθηκαν άμεσα τα banner με τον Σαμαρά ως πρόεδρο της ΝΔ.

  • Σε κανένα σημείο δεν υπάρχει συνδρομή από το κοινό‹‹‹
  • Δεν υπάρχουν social media buttons για άμεση διακίνηση περιεχομένου στα κοινωνικά μέσα (Facebook like, Twitter, κλπ)‹‹‹
  • Δεν παρουσιάζεται «ηγεσία σκέψης» (thought leadership)‹‹‹
  • Κλασσικό υλικό, με μειωμένη αποδοχή από το κοινό, ιδιαίτερα τους νέους‹‹‹
  • «Σπρώχνει με το ζόρι» το μήνυμα στον ψηφοφόρο, δεν τον «ελκύει» προς αυτό‹‹‹

Νέα Δημοκρατία flickr

Νέα Δημοκρατία flickr account
Νέα Δημοκρατία flickr account

Συμπερασματικά

Μεγάλη έκπληξη μας περίμενε όταν είδαμε το λογαριασμό της ΝΔ στ flickr να εμφανίζει το μήνυμα "Bad bad panda! Come on. We want photos". Για κάποιο λογο, κατά τη διάρκεια της ανανέωσης των φωτογραφιών με τον νέο αρχηγό του κόμματος, ο λογαριασμός έπρεπε να "κατεβεί" για μερικές ημέρες...

Συμπερασματικά, μας δημιουργήθηκε άσχημη εικόνα για την ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ:
  • Ο ψηφοφόρος αισθάνεται ότι στην Νέα Δημοκρατία δεν είναι "ικανοί", "σοβαροί" ούτε "επαγγελματίες"‹‹‹
  • "Αν δεν μπορούν να διαχειριστούν μία ιστοσελίδα, θα διοικήσουν την Ελλάδα";‹‹‹
  • Τροφή για «τρολάρισμα»‹‹‹

Νέα Δημοκρατία Facebook

Νέα Δημοκρατία Facebook account
Νέα Δημοκρατία Facebook account

Συμπερασματικά

Δείτε τήν ταμπλέτα. Ένας ψηφοφόρος, διατυπώνει ένα εύλογο ερώτημα, το οποίο παραμένει χωρίς απάντηση. Γιατί ένα εύλογο ερώτημα από έναν ψηφοφόρο και φίλο του κόμματος να παραμένει αναπάντητο; Τι επίπτωση έχει; Τι εντύπωση αποκομίζει ο εν δυνάμει ψηφοφόρος;

  • Ο ψηφοφόρος αισθάνεται ότι δεν ενδιαφέρονται για τη γνώμη του‹‹‹
  • Χάνεται η εμπιστοσύνη‹‹‹
  • Ο ψηφοφόρος πιθανώς να μην ξανασχοληθεί‹‹‹
  • Χάνεται η ευκαιρία να κερδίσουν έναν ένθερμο υποστηρικτή‹‹‹
  • Δεν προωθείται το μήνυμα του κόμματος στο δίκτυο του ψηφοφόρου‹‹‹

Βουλευτική παρουσία στο Διαδίκτυο

Τρεις ταμπλέτες με εικόνες από τα social media βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας
Άδωνις-Κυριάκος-Μισέλ

Συμπερασματικά

Παρακολουθήσαμε τους περισσότερους λογαριασμούς των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας. Σε γενικές γραμμές οι βουλευτές μεγαλύτερης ηλικίας και οι βουλευτές της επαρχίας δείχνουν λιγότερη διάθεση να ασχοληθούν με τα κοινωνικά μέσα, μάλλον λόγω διείσδυσης των κοινωνικών μέσων στις εκλογικές τους περιφέρειες. Στατιστικά, οι γυναίκες βουλευτές έχουν καλύτερη παρουσία συνολικά (Αναγνωστοπούλου, Βούλτεψη, Καραμανλή, Αραμπατζή) από το σύνολο των ανδρών.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης είναι ο πιο μαχητικός, υπό την έννοια ότι έχει συνεχή παρουσία στα κοινωνικά μέσα. Όπως είπε κάποιος φίλος: "ίσως πιο συνεχή απ' ότι πρέπει...". Η ποιότητα του πολιτικού λόγου, τα θέματα και η επιχειρηματολογία ξεφεύγουν από το αντικείμενο αυτής της μελέτης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποτελεί ίσως την καλύτερη παρουσία στα κοινωνικά μέσα στην Ελληνική πολιτική σκηνή. Στις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015, ήταν ο μόνος που εμφάνισε ολοκληρωμένη καμπάνια, συνεχούς αυξανόμενης έντασης, με ξεκάθαρο σημείο κορύφωσης, με άμεση επαφή με το κοινό (ερωταπαντήσεις στο Facebook), ξέφυγε από τα καθιερωμένα (χιούμορ και αυτοσαρκασμό), οπτικοποίηση του μηνύματος με infographics, και κυρίως "ηγεσία σκέψης". Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφάνισε στα κοινωνικά μέσα ξεκάθαρες απόψεις για συγκεκριμένα θέματα όπως το μεταναστευτικό, οι ιδιωτικοποιήσεις, κλπ, με μία σειρά δημοσιεύσεων σε εφημερίδες και αντίστοιχες αναρτήσεις στην προσωπική σελίδα και τους λογαριασμούς τους στα κοινωνικά μέσα. Ο κεντρικός μηχανισμός του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας είχε μικρότερη επίπτωση στο εκλογικό σώμα, μέσα από τα κοινωνικά μέσα, από ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης μόνος του!


Ο κεντρικός μηχανισμός του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας, κατά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015, είναι πολύ πιθανό να είχε μικρότερη επίπτωση στο εκλογικό σώμα, μέσα από τα κοινωνικά μέσα, από ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης μόνος του!


Ωστόσο, σε σχέση με τις βέλτιστες πρακτικές του ψηφιακού μάρκετινγκ, υπάρχουν πιο θεμελιώδη προβλήματα από τα παραπάνω:

  • Έλλειψη αμφίδρομης επικοινωνίας ‹‹‹
  • Καμία απάντηση σε σχόλια κοινού – δεν υπάρχει «ιδιοκτησία» των σχολίων (κανείς δεν αισθάνεται υπεύθυνος, δηλαδή δεν του ανατέθηκε τέτοια εργασία)‹‹‹
  • Ένας επίσημος λογαριασμός για όλον τον οργανισμό, ενώ οι «Γραμματείες», «Τομείς» κλπ, έχουν κι αυτές ανάγκες επικοινωνίας. H έλλειψη επικοινωνίας από «Γραμματείες», «Τομείς» και άλλα όργανα με αποτέλεσμα να αναρωτιέται κανείς: "Μόνο ο Πρόεδρος έχει τη δυνατότητα να μιλάει με τους ψηφοφόρους"; ‹‹‹
  • Βουλευτική παρουσία χωρίς κοινό στόχο. Ο κάθε βουλευτής εξυπηρετεί το δικό του σκοπό ‹‹‹
  • Βουλευτική παρουσία χωρίς κοινές προδιαγραφές (ούτε τη χρωματική παλέτα του κόμματος δεν ακολουθούν) ‹‹‹
  • Δεν αναγνωρίστηκε οργανωμένο δίκτυο διακίνησης μηνυμάτων, καθόσον οι βουλευτές δεν αναμεταδίδουν τα μηνύματα των συναδέλφων τους ‹‹‹
  • Έλλειψη περιεχομένου που ελκύει τον ψηφοφόρο (thought leadership), με αποτέλεσμα να μην δημιουργούνται «υποστηρικτές» και να μην υποστηρίζονται με υλικό για αναδημοσίευση στα κοινωνικά μέσα ‹‹‹
  • Έλλειψη «ενδιαφέροντος» περιεχομένου ‹‹‹

Συμπέρασμα

Λογότυπα και εικονίδια από κοινωνικά μέσα βγαίνουν από ένα κουτί
Το κουτί δεν έκρυβε καλά νέα
Είναι εμφανές ότι καταβάλλεται ιδιαίτερη προσπάθεια που εξασφαλίζει μία καλή παρουσία στο Διαδίκτυο μόνο. Επιτελείται ένα ογκώδες έργο στον ιστοχώρο, το οποίο δεν εντάσσεται σε μία ολοκληρωμένη στρατηγική για τα κοινωνικά μέσα και "πάει χαμένο". Το ψηφιακό περιεχόμενο της Νέας Δημοκρατίας δεν έχει ούτε την κατάλληλη μορφή, ούτε την απαραίτητη λειτουργικότητα (κουμπιά) για να διακινηθεί εύκολα στα κοινωνικά μέσα.


Το ψηφιακό περιεχόμενο της Νέας Δημοκρατίας δεν έχει ούτε την κατάλληλη μορφή, ούτε τη λειτουργικότητα (κουμπιά) για να διακινηθεί στα κοινωνικά μέσα. Αναπόφευκτα, η Νέα Δημοκρατία δεν «συντονίζεται με το νεανικό κοινό». Αυτό βλάπτει την εικόνα του κόμματος που κρίνεται «κλασσική και γερασμένη», με αποτέλεσμα όταν - και αν – φτάσει μία δημοσίευση στους νέους, το μήνυμά δεν τους αγγίζει.


Η βαθμολογία της Νέας Δημοκρατίας για την παρουσία της στα social media
Η βαθμολογία της Νέας Δημοκρατίας στα social media

Αναπόφευκτα, η Νέα Δημοκρατία δεν «συντονίζεται με το νεανικό κοινό». Αυτό βλάπτει την εικόνα της που κρίνεται «κλασσική και γερασμένη», με αποτέλεσμα αν φτάσει μία δημοσίευση στους νέους, το μήνυμά δεν τους αγγίζει.

Αυτή η μελέτη δεν είναι πολιτική, αλλά εστιάζει στην τεχνολογία. Πρέπει ωστόσο, όσοι ενδιαφέρονται να συνδιάσουν τα θέματα της τεχνολογίας μαζί με την ουσία και το περιεχόμενο του μηνύματος, αλλά και τον τόνο και το ύφος του λόγου για την κάθε περίσταση.

Καταλαβαίνει κανείς ότι πολλά πράγματα απρέπει να αλλάξουν. Σχετικά με τα κοινωνικά μέσα, η ΝΔ πρέπει να χρησιμοποιήσει νέες τεχνολογίες και βέλτιστες πρακτικές και να αναπτύξει νέες δυνατότητες δημιουργίας και διαχείρισης ψηφιακού περιεχομένου. Αλλά κι αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό!

Δυστυχώς, θα απαιτηθούν αλλαγές και στην οργάνωση του κομματικού μηχανισμού για να επιτρέψουν μία πιο ευέλικτη διαχείριση των κοινωνικών μέσων (social media), μέσα από τον καθορισμό του κατάλληλου πρωτοκόλλου· Περισσότερο από οτιδήποτε, όμως, οι άνθρωποι του κομματικού μηχανισμού πρέπει να αγκαλιάσουν τις αλλαγές και να επιτρέψουν την αλλαγή νοοτροπίας.

Με μία πρόταση: "Απαιτείται «ψηφιακή μεταμόρφωση» (digital transformation) του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας, δηλαδή η εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών πάνω στο ψηφιακό μάρκετινγκ".

Καταλαβαίνει κανείς ότι απαιτείται «ψηφιακή μεταμόρφωση» (digital transformation) του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας, δηλαδή η εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών πάνω στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Η ΝΔ πρέπει να αναπτύξει νέες δυνατότητες δημιουργίας και διαχείρισης ψηφιακού περιεχομένου.


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΕΝΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟ


blog comments powered by Disqus