Τα άρθρα μου

Τεχνολογία, επιχειρηματικότητα, management, και άλλα πολλά...
Ένα μεγάφωνο που εκπέμπει σύμβολα κοινωνικών μέσων

Η τέχνη του ψηφιακού περιεχομένου

Το σωστό ψηφιακό περιεχόμενο έχει συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Αυτά σχετίζονται με την εφαρμογή των σύγχρονων πρακτικών του ψηφιακού μάρκετιγκ, την επιλογή των κατάλληλων τεχνολογιών, και την τήρηση συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών.

Ας δούμε συνοπτικά ποια είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που υπηρετούν την τέχνη του ψηφιακού περιεχομένου:

Ο ψηφοφόρος έχει πάντα δίκιο (επικοινωνία όταν και όπως αυτός επιθυμεί)

Είναι γνωστό στην αγορά ότι ο "πελάτης έχει πάντα δίκιο"· Η έκφραση υποννοεί ότι οι άνθρωποι της αγοράς πρέπει να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του πελάτη για να πετύχουν την πώληση. Αντίστοιχα στην πολιτική, για να πείσουν τον υποψήφιο ψηφοφόρο να τους ψηφίσει, τα κόμματα πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί του υπό τις συνθήκες που τον εξυπηρετούν και αυτός επιλέγει.

Για να φτάσει και να διαβαστεί το μήνυμα ενός κόμματος από τον ψηφοφόρο, πρέπει να χρησιμοποιηθεί το κανάλι που ο ψηφοφόρος επέλεξε για την ενημέρωσή του, στη συσκευή που διαθέτει, τη στιγμή που είναι διαθέσιμος και στη μορφή που του αρέσει.

Εικόνα από παρουσίαση για τα κοινωνικά μέσα και την τέχνη του περιεχομένου

Έτσι, ο ψηφοφόρος μπορεί να επιλέξει να ενημερωθεί από το twitter, ή από το facebook· το περιεχόμενο που θα δημοσιευτεί στο twitter περιορίζεται στους 140 χαρακτήρες, ενώ το website μας πρέπει να είναι συμβατό με κινητά. Επίσης, ο ψηφοφόρος δεν είναι διαθέσιμος όλο το 24ωρο, οπότε μία δημοσίευση στις 03:00 δεν έχει πολλές ελπίδες α διαβαστεί από πολλούς. Τέλος, πρέπει να επιλέξουμε εάν θα δημοσιεύσουμε απλά ένα κείμενο, αν θα συμπεριλάβουμε μία εικόνα ή θα προτιμήσουμε ένα βίντεο. Η κάθε δημοσίευση μπορεί να λάβει μορφή κειμένου, e-book, εικόνας, ακόμα και βίντεο. Η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και απαιτεί διαφορετική μορφή. Ωστόσο, όπως λέγεται για τα ΚΜ, «ένα κείμενο μπορεί να πει πολλά», «μία φωτογραφία λέει χίλιες λέξεις», αλλά μόνο «ένα βίντεο λέει όλη την ιστορία»…

Ρώτα και μάθε τις ανάγκες των ψηφοφόρων. Μετά αποφάσισε το περιεχόμενο...

Το περιεχόμενο που δημιουργείται και δημοσιεύεται πρέπει να είναι σχετικό με τα θέματα που θέλει να συζητήσει ο ψηφοφόρος, αυτό που τον αφορά και αυτό που ψάχνει να βρει. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι μόνο αφού έχεις έρθει σε επαφή μαζί του, έχεις μιλήσει και τον έχεις αφήσει να εκφραστεί με ειλικρίνεια.

Λέει μία συνεχόμενη και ολοκληρωμένη ιστορία

Το περιεχόμενο πρέπει να λέει την ιστορία από την πλευρά των ψηφοφόρων και ΌΧΙ από την πλευρά του κόμματος· δηλαδή, να παρουσιάζει τη δική τους ιστορία και τα δικά τους βιώματα. Επίσης, το μήνυμα πρέπει να βασιστεί σε ένα περιεχόμενο που να προκαλεί το ενδιαφέρον και να σε προκαλεί να σχοληθείς μαζί του.

Το περιεχόμενο προσαρμόζεται στο κανάλι και το μέσο στο οποίο δημοσιεύεται

Εάν δημοσιεύσεις στο instagram και το pinterest ένα κείμενο -μόνο λέξεις- υπό τη μορφή εικόνας (σε file format .jpg) μην περιμένεις μεγάλη επιτυχία στην καμπάνια σου. Ομοίως, το περιεχόμενο που δημοσιεύεται ως e-book δεν μας δίνει τη δυνατότητα να "αναδημοσιεύουμε" τα σημεία που μας ενδιαφέρουν μέσα από τα κοινωνικά μέσα, με έναν άμεσο, γρήγορο κι εύκολο τρόπο, όπως τα κουμπιά "add this" ή "share this".

Η στρατηγική του ψηφιακού μάρκετιγκ πρέπει να περιλαμβάνει διαφορετικό περιεχόμενο για κάθε κανάλι, ή πιο σωστά: να προβάλλει το ίδιο θέμα αλλά με την κατάλληλη μορφή για το κάθε κανάλι. Έτσι, το ίδιο θέμα μπορεί να προωθηθεί μέσα από ένα βίντεο στο Youtube, μία εικόνα στο instagram και το pinterest και με ένα απλό κείμενο στο twitter!

Το περιεχόμενο έχει ξεκάθαρο σκοπό

Η κάθε μία από τις δραστηριότητές μας στα κοινωνικά μέσα, δηλαδή το κάθε «ψηφιακό περιεχόμενο» που δημιουργούμε, πρέπει να έχει ένα ξεκάθαρο σκοπό· Άλλες φορές επιδιώκουμε να αυξήσουμε την "αναγνωρισιμότητα" του προϊόντος μας, άλλες φορές τη δημιουργία εν δυνάμει πελατών, άλλες την συλλογή email για περαιτέρω επικοιωνία, ενώ άλλες φορές την ενημέρωση του κοινού.

Ένα παράδειγμα επιδίωξης ξεκάθαρου στόχου μέσα από το ψηφιακό περιεχόμενο αποτελεί το Search Engine Optimization (SEO). Σε αυτή την περίπτωση δημιουργούμε συγκεκριμένη αρθρογραφία η οποία περιλαμβάνει στοχευμένα λέξεις και εκφράσεις, με σκοπό να εμφανιζόμαστε "ψηλά" στα αποτελέσματα αναζητήσεων στα search engines.

Επιδιώκει προκαθορισμένο και μετρήσιμο αποτέλεσμα

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του ψηφιακού περιεχομένου είναι ότι η πορεία του στον ψηφιακό κόσμο καταγράφεται, παρακολουθείται και έτσι αξιολογείται η επίτευξη του στόχου με μετρήσιμα μεγέθη που εμείς επιλέγουμε. Έτσι, ο στόχος μας πρέπει να είναι της μορφής: "θέλω να αυξήσω τους followers κατά 10.000", "θέλω το email να το ανοίξουν το 25% των παραληπτών και από αυτούς να πατήσουν την παραπομπή στο site το 15% από αυτούς", "θέλω να μαζέψω 2.500 νέα emails για τη λίστα δυνητικών ψηφοφόρων", ή "θέλω να πουλήσω 10 μπουφάν"...

Η αξιολόγηση και η αποτίμηση της επίτευξης των στόχων που θέτουμε, μας επιτρέπουν την προσαρμογή της στρατηγικής στις απαιτήσεις των πελατών και αντίστοιχα των ψηφοφόρων. Προϋπόθεση αποτελεί να κατανοήσουμε τί δουλεύει και τί όχι στις καμπάνιες που τρέχουμε. Υπάρχουν πολλά εργαλεία που μας βοηθούν προς την κατεύθυνση αυτή (A/B testing, analytics, κλπ).

Το περιεχόμενο μπορεί να είναι "αειθαλές", αλλά η στιγμή της δημοσίευσης καθορίζει την επιτυχία της:

Τα περισσότερα κείμενα που δημοσιεύονται μένουν εκεί για πάντα και είναι ιστορικά αποδεικτικά στοιχεία. Σας θυμίζω την περίπτωση του κ. Καμμένου, ο οποίος έγινε ο Υπουργός με την πιο σύντομη θητεία, λόγω παλαιότερων αναρτήσεών του στο twitter.

Ο κύκλος ζωής στο χρόνο του ψηφιακού περιεχομένου
Ο κύκλος ζωής του ψηφιακού περιεχομένου

Ωστόσο, μία δημοσίευση για να έχει αντίκτυπο πρέπει να δημοσιευτεί στον κατάλληλο χρόνο, όπως λέγεται να έχει τον κατάλληλο "χρονισμό" (timing). Μία δημοσίευση φτάνει σε πολύ περισσότερες "οθόνες" εάν εκδωθεί μεταξύ 2μμ και 3μμ, παρά μεταξύ 5μμ και 6μμ, όταν οι περισσότεροι επιστρέφουν στο σπίτι τους.

Τέλος, μην ξεχνάμε τις "τάσεις" που δημιουργούνται στα κοινωνικά μέσα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το "πουκάμισο Βαρουφάκη", το οποίο μέσα σε λίγη ώρα είχε γίνει κεντρικό θέμα συζητήσεων και τρολαρίσματος στα κοινωνικά μέσα. Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ πρέπει να μπορούν να αναγνωρίσουν έγκαιρα τη δημιουργία τάσεων και να τις εκμεταλλευτούν προσαρμόζοντας το περιεχόμενό τους σε αυτές!

Η Coca Cola κατά τη διάρκεια του τελευταίου Super Bowl, τον τελικό του πρωταθλήματος Αμερικανικού ποδοσφαίρου, είχε όλο το διαφημιστικό της επιτελείο συγκεντρωμένο σε μία αίθουσα, μαζί με το δημιουργικό τμήμα. Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία, "παρακολουθούσαν" τα κοινωνικά μέσα και δημοσίευαν συνεχώς περιεχόμενο το οποίο σχετιζόταν με το τί λεγόταν στα κοινωνικά μέσα, ακόμα και για τις φάσεις του αγώνα! (Πηγή: MIT Sloan Management Review)

Και δεν ήταν η μόνη εταιρία που έκανε κάτι τέτοιο...



ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΕΝΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟ


blog comments powered by Disqus