Τα άρθρα μου

Τεχνολογία, επιχειρηματικότητα, management, και άλλα πολλά...
Εικόνα που αναπαριστά τη δημιουργία ιδεών μέσα από τις διεργασίες της ηγεσίας σκέψης

Ηγεσία σκέψης (thought leadership)

Ο ηγέτης βλέπει στο μέλλον και θέτει την πορεία που θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι. Ο ηγέτης βλέπει τις υφιστάμενες βέλτιστες πρακτικές και τις βελτιώνει. Ο ηγέτης δημιουργεί τις προϋποθέσεις για αλλαγή και συχνά έρχεται σε ρήξη με το κατεστημένο για να την πετύχει.

Ηγεσία σκέψης στην πολιτική μέσα από τα κοινωνικά μέσα

Η έννοια της ηγεσίας είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με την πολιτική όσο πουθενά αλλού, εκτός -βέβαια- από τις στρατιωτικές δομές και φιλοσοφία. Με την προσαρμογή της πολιτικής επικοινωνίας στις νέες τεχνολογικές δυνατότητες, δημιουργήθηκε η ανάγκη για αποτύπωση της ηγεσίας και στο ψηφιακό περιεχόμενο.

Εικόνα παρουσίασης με τις βασικές αρχές της ηγεσίας σκέψεις

Οι αρχές της ηγεσίας σκέψης

Η ηγεσία σκέψης βασίζεται σε τριες απλές αρχές:

Εκπαιδεύω, δεν προσπαθώ να πουλήσω

Η ηγεσία σκέψης δεν πρέπει να αποσκοπεί στο να "πουλήσει" τις ιδέες του κόμματος στον ψηφοφόρο, αλλά να τον εκπαιδεύσει για να τον βοηθήσει να καταλάβει πως αυτές θα βελτιώσουν τη ζωή του και να τις επιλέξει συνειδητά.

Έλκουμε τον ψηφοφόρο στις θέσεις μας, δεν τον σπρώχνουμε

Δεν προσπαθούμε να επιβάλουμε τις απόψεις του κόμματος· καλούμε τον ψηφοφόρο προς τη θέση μας, σιγά-σιγά με ένα ελκυστικό μήνυμα, ευχάριστο στις αισθήσεις, κάτι που θέλει να ακούσει, δηλαδή τον αφορά προσωπικά.

Παρουσιάζουμε βέλτιστες πρακτικές και όχι προώθηση πολιτικών θέσεων

Εκτός όταν είναι μέρος του σχεδίου μάρκετινγκ, διότι πρέπει να γίνεται και αυτό, δεν παρουσιάζουμε τα πεπραγμένα του κόμματος, τις θέσεις του και τι κάνει λάθος ο αντίπαλος. Αντίθετα, παρουσιάζουμε βέλτιστες πρακτικές, ιδέες και όραμα.

Αυτό σημαίνει ότι -για παράδειγμα- η ΝΔ δεν χρειάζεται να μιλάει για τα καλά που έκανε και τα στραβά του ΣΥΡΙΖΑ. Η ΝΔ έπρεπε να εστιάζει σε ιδέες και πρακτικές που εκφράζουν το κόμμα, για πράδειγμα, ο φιλελευθερισμός, η Ευρωπαϊκή προοπτική, και η επιχειρηματικότητα. Επίσης, αντί να αναλλώνεται στους αντιπάλους και το τώρα, θα μπορούσε να παρουσιάσει λεπτομερώς πως φαντάζεται την Ελλάδα μετά από 10-20 χρόνια και πως οι πολιτικές που πρεσβεύει θα μας οδηγήσουν εκεί.

Η πολιτική ηγεσία σκέψης στα ελληνικά κοινωνικά μέσα

Το παραπάνω έχει άμεση εφαρμογή σε όλα τα ελληνικά κόμματα, αφού για όλα -σχεδόν- ισχύουν τα ίδια. Και οφείλω να ομολογήσω ότι η μεγαλύτερη έκπληξη ήρθε από το ΕΠΑΜ που, κατά την προσωπική μου άποψη, εμφάνιζε στα κοινωνικά μέσα την πληρέστερη εικόνα σε θέματα ηγεσίας σκέψης και ενός υποδειγματικού ψηφιακού περιεχομένου, μέχρι τη στιγμή που σηκώθηκε το προεκλογικό site του Κυριάκου Μητσοτάκη, το οποίο είναι εξίσου ολοκληρωμένο από πλευράς ψηφιακού μάρκετινγκ και κάνει μία ολοκληρωμένη χρήση των κοινωνικών μέσων.

Το ΕΠΑΜ έχει δημιουργήσει μία εξαίσια παρουσία στο Διαδίκτυο. Δημιουργεί πρωτότυπο περιεχόμενο (κείμενα και βίντεο) στο οποίο παρουσιάζεται η άποψη του κόμματος με όλα τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου ψηφιακού μάρκετινγκ: σαφές μήνυμα, εύπεπτο υλικό, ενδιαφέρουσα αισθητική, συναίσθημα (χρώματα, μουσική, τεχνικές βίντεο, κλπ), τεχνολογία (μοντάζ, υποτιτλισμός, κλπ), επιχειρηματολογία (δεν αναφέρομαι στο εάν είναι σωστή ή λάθος), "ιδεολογική στοχοποίηση" αντιπάλων (με επιλεκτική παρουσίαση απόψεών τους). Αυτό το υλικό «εκπαιδεύει τους ψηφοφόρους και τα μέλη» στην κοινή γραμμή του κόμματος. Αναμεταδίδεται πολύ εύκολα στα κοινωνικά μέσα από όλους (βουλευτές, μέλη, όργανα και ψηφοφόροι) συνεισφέροντας στην διανομή ενός κοινού και ισχυρού μηνύματος (ο ιστοχώρος του ΕΠΑΜ).


Το ΕΠΑΜ εμφάνιζε στα κοινωνικά μέσα την πληρέστερη εικόνα σε θέματα ηγεσίας σκέψης και ενός υποδειγματικού ψηφιακού περιεχομένου, μέχρι τη στιγμή που σηκώθηκε το προεκλογικό site του Κυριάκου Μητσοτάκη, το οποίο είναι εξίσου ολοκληρωμένο από πλευράς ψηφιακού μάρκετινγκ και κάνει μία ολοκληρωμένη χρήση των κοινωνικών μέσων.


Η ΝΔ έπρεπε να εστιάζει σε ιδέες και πρακτικές που εκφράζουν το κόμμα, για πράδειγμα, ο φιλελευθερισμός, η Ευρωπαϊκή προοπτική, και η επιχειρηματικότητα. Επίσης, αντί να αναλλώνεται στους αντιπάλους και το τώρα, θα μπορούσε να παρουσιάσει λεπτομερώς πως φαντάζεται την Ελλάδα μετά από 10-20 χρόνια και πως οι πολιτικές που πρεσβεύει θα μας οδηγήσουν εκεί.


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΕΝΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟ


blog comments powered by Disqus